Home&Market: Wizerunek konsumenta nowej generacji

Sukces każdego produktu na rynku spożywczym jest determinowany skutecznym zaspokojeniem możliwie najszerszego grona konsumentów. Spełnienie rosnących potrzeb wymaga dokładnej analizy aktualnie panujących trendów oraz świadomości, postaw czy preferencji grupy docelowej. Poznanie oraz zrozumienie klienta odgrywa kluczową rolę w momencie wprowadzenia na rynek nowych produktów, jak i utrzymania swojej pozycji w wymagającym otoczeniu biznesowym.

Konsumenci szczególnie teraz chętniej sięgają po ekologiczne produkty spożywcze. Niewiele wskazuje również na to, aby ten trend uległ w najbliższym czasie radykalnej zmianie. Prozdrowotne nawyki jednoznacznie wpływają na zakupowe wybory. Należy jednak pamiętać, że same zakupy to nie wszystko. Proekologiczna postawa przekłada się na określony sposób myślenia i postrzegania branży spożywczej. Już nie tylko modnie jest być eko-konsumentem, ale warto żywić przekonanie, że decyzje zakupowe mają wpływ na środowisko, a następnie skutecznie wcielić je w życie.

Odpowiedzialność za klimat i środowisko
Świadomość ekologiczna rośnie na wielu płaszczyznach, a podmioty, które ignorują ten trend, są skazane na porażkę. Konsument nowej generacji wymaga odpowiedzialności za klimat oraz środowisko. Skrócenie łańcucha dostaw czy wykorzystywanie biodegradowalnych opakowań przez producentów stały się naturalnym standardem, wywierającym wpływ na korzystne relacje z wymagającymi odbiorcami. Globalny rynek żywności stoi u progu wielopłaszczyznowej transformacji. Zmiany klimatyczne przyspieszają, wyczerpują się złoża naturalne, a pandemia zapewne zostanie z nami na lata. Niewłaściwie dobrana dieta może negatywnie wpłynąć na kondycję zdrowotną, dlatego konsumenci nie tylko wsłuchują się w potrzeby własnego organizmu, ale również sięgają po żywność, która nie została poddana modyfikacji genetycznej.

Cały materiał pojawił się na łamach magazynu Home&Market.