Magazyn FAKTY: Trendy rynkowe w identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna jest jednym z najbardziej istotnych elementów kształtujących wizerunek marki. Kluczem do biznesowego sukcesu jest spójna marka, która ma jasno określone misję, wizję i wartości, wyraziste logo oraz nazwę, a także uporządkowaną strategię marketingową. Kompleksowy wizerunek uzupełnia współgrająca z usługami identyfikacja wizualna.

Definiuje ona kolorystykę i formaty materiałów reklamowych oraz stanowi sposób na uporządkowanie linii graficznej. Jest uzupełnieniem dla logotypu marki, bezpośrednio wpływając na rozpoznawalność danego brandu.

Wbrew pozorom, proces projektowania identyfikacji wizualnej jest bardzo złożony i stanowi wyzwanie nawet dla najlepszych grafików. Markę oraz jej potrzeby należy dobrze zrozumieć, przeprowadzić kompleksową analizę grup docelowych w oparciu o badania marketingowe oraz opinie pracowników, którzy pełnią najważniejszą rolę w postrzeganiu brandu na zewnątrz. Ten czasochłonny proces pozwala zaproponować optymalne rozwiązania identyfikacyjne, współgrające z historią i tożsamością marki. Nowoczesny biznes wymaga pomysłowości oraz zarządzania w oparciu o nowoczesne standardy i trendy. Finalnie, spójna identyfikacja ma być jednym z tych czynników, który pośrednio wpłynie na generowanie większych zysków.

Więcej na ten temat: