Magazynbike.pl: KROSS Eksper 6.0 – na grubszą wyprawę

Gravele dzielą się obecnie na dwa podgatunki. Jeden to sprzęt sportowy, krewny szosówki, ale i roweru do maratonu, drugi rower turystyczny i wyprawowy. Esker 6.0 jest zdecydowanie przedstawicielem drugiego podgatunku.

SOLIDNE WYPOSAŻENIE
Skąd wziął się podział na podgatunki? Stąd, że tam, gdzie liczy się wynik, ważna jest waga, a KROSS to przede wszystkim rower solidny, ale nie lekki. 10,6 kilograma jest zauważalne, chyba że… Rower i tak standardowo dociąża się bagażem, wówczas wszystkie komponenty, zdolne wytrzymać wagę zestawu pociągowego, doceni się bardziej. W postaci Eskera dostajemy solidną, aluminiową ramę sparowaną z karbonowym widelcem, kompletny napęd Shimano 105 w najnowszej generacji, bardzo dobre hamulce hydrauliczne z tej samej grupy oraz nie mniej solidne koła DT Swiss. Za sztywność całości, a więc i pewność prowadzenia również pod obciążeniem, odpowiadają osie sztywne z przodu i z tyłu, za komfort jazdy przede wszystkim opony WTB o szerokości 37 mm. Tu drobna uwaga. Seryjnie rower jest na dętkach, ale polecamy zmianę na system bezdętkowy natychmiast po zakupie. Zarówno obręcze, jak i opony, są do tego przygotowane. Poprawa właściwości jezdnych będzie natychmiastowa, spadnie masa, a jednocześnie poprawi się odporność na przebicia. My kichę złapaliśmy na pierwszych kilometrach. Dzięki mocowaniom (gwinty w ramie) rower od razu przystosowany jest też do montażu dodatkowych akcesoriów typu bagażnik. Całość uzupełniają aluminiowe komponenty KROSSa – mostek, kierownica i sztyca.

(fot. Magazynbike.pl)

Więcej na ten temat: