“Wprowadzenie własnej marki to potwierdzenie wiodącej pozycji”

Z Małgorzatą Kuriatą, dyrektor sprzedaży i marketingu Ferm Drobiu Woźniak Sp. z o.o. rozmawiamy m.in. o wprowadzonej na rynek w 2017 r. marce jaj Zdrovo, strategii spółki oraz trendzie odchodzenia od jaj z chowu klatkowego.

Portalspozywczy.pl: Pod koniec 2017 roku w sklepach sieci Kaufland pojawiły się jaja pod marką Zdrovo. Jak przebiega proces wprowadzania tego produktu na rynek?
Małgorzata Kuriata: Jesteśmy liderem polskiego rynku i jednym z czołowych producentów w Europie. Firma istnieje już ponad 30 lat, a podjęcie tak strategicznej decyzji o wprowadzeniu na krajowy rynek własnej marki poprzedzone było intensywnym procesem przygotowawczym. Budowanie silnej marki nie jest standardem w naszej branży. Zdecydowanie łatwiej sprzedaje się produkt, który dostępny jest na półkach sklepowych pod marką własną sieci handlowej. Bywa, że klienci sieci handlowych konsumują jajka, nie wiedząc, że pochodzą one z Ferm Woźniak. W przypadku marki Zdrovo, celem jest budowanie zaufania do najwyższej jakości oraz w pełni polskich produktów.

Czy marka Zdrovo pojawiła się w kolejnych sieciach lub pojawi się w najbliższym czasie?
Założyliśmy, że proces wprowadzania Zdrovo będzie odbywać się etapowo, co wynika z procedur, jakie musi przejść każdy nowy produkt zanim trafi na półki sklepowe. Przewidujemy, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy Zdrovo pojawi się w kolejnych sieciach.

Przeczytaj cały wywiad: