Retailnet.pl: Proces sprzedaży nieustannie ewoluuje

Wizyta w salonie wcale nie musi z perspektywy konsumenta oznaczać wyłącznie zakupów – mówi dla Retailnet Paulina Paszczyk, dyrektor salonów sportowych 4Faces i dodaje: – W postępującej konkurencji cenowej często zapomina się o poszukiwaniu nowych rozwiązań czy wręcz kreowaniu trendów.

Sposób prowadzenia procesów sprzedaży nieustannie ewoluuje. Zmiany są tak dynamiczne, że marki świadome swoich potrzeb oraz celów, muszą umiejętnie dostosowywać się do panujących realiów. W rozwoju biznesu na wielu płaszczyznach kluczową rolę odgrywają unikalne wartości handlowe, dzięki którym możliwe jest wyróżnienie się na rynku.

Plany rozwojowe z reguły zakładają sukcesywny wzrost sprzedaży, rentowności, przewagę konkurencyjną czy zdobywanie nowych oraz utrzymywanie stałych klientów. Mimo zaawansowanej i szeroko pojętej cyfryzacji, sprzedawcy nadal pełnią najważniejszą rolę w budowaniu wizerunku brandu, dlatego najlepszym sposobem na rozwój jest inwestycja w ludzi. Zaangażowany sprzedawca identyfikuje się z marką, dba o jej interesy, szlifuje własne kompetencje i rzetelnie wykonuje powierzone zadania. Efektywni oraz zmotywowani do realizacji celów sprzedawcy są najcenniejszym filarem firmy, która chce osiągnąć sukces na rynku. Jeśli za efektywnością kryje się eksperckość, dla każdej marki będzie to unikalna wartość handlowa, pozwalająca nie tylko utrzymywać czy przyciągać klientów, ale również bezpośrednio wpływać na przyspieszenie rozwoju samego biznesu.

Więcej na ten temat: