Faldo Series Poland Championship 2015 – case study

W ramach działań przygotowawczych do turnieju Faldo Series Poland Championship 2015, agencja 2PR zaktualizowała wszystkie materiały na potrzeby komunikacji. Ponadto, została stworzona dedykowana oferta patronacka dystrybuowana wśród rekomendowanych mediów.

W ramach działań PR, pozyskano niekomercyjne patronaty medialne poniższych redakcji:

  • Rzeczpospolita
  • Gazeta Wrocławska
  • Golf&Roll
  • Magazyn Golfowy
  • TVP Wrocław
  • Akademickie Radio LUZ
  • Sport.pl

Na potrzeby wydarzenia, opracowano i przygotowano (przy współpracy z firmą produkcyjną) dedykowane press packi dla mediów zawierające informacje o turnieju, ambasadorach, uczestnikach, PGA Polska, PZGolf, Gradi Golf Club oraz sponsorach i partnerach. Podczas turnieju, goszczono dziennikarzy poniższych redakcji:

  • Joanna Drużba (red. naczelna Golf&Roll)
  • Martyna Czerwik (Akademickie Radio LUZ)
  • Jakub Mielczarek (TVP Wrocław)

W ramach realizacji projektu, agencja 2PR była odpowiedzialna za:

  • Redakcję i dystrybucję materiałów prasowych (dedykowana zapowiedź turnieju dla PZGolf i PGA Polska, zapowiedź dystrybuowana wśród mediów przed rozpoczęciem turnieju, codzienne relacje oraz podsumowanie turnieju, materiały dedykowane dla poszczególnych mediów)
  • Pozycjonowanie w mediach ambasadorów turnieju oraz dedykowanych komentarzy
  • Inicjowanie zainteresowania turniejem wśród mediów
  • Bezpośrednią współpracę z Polskim Związkiem Golfa i PGA Polska w zakresie publikacji treści na oficjalnych kanałach komunikacji (www, FB)
  • Obsługę medialną turnieju w dn. 14-16 sierpnia na polu Gradi GC: zaproszenie dziennikarzy, przygotowanie materiałów prasowych, aranżowanie spotkań z mediami
  • Promocję wydarzenia wśród mediów (radio, prasa, www)
  • Monitoring mediów

Działania PR zorientowane na promocję turnieju w mediach:

  • Zaaranżowanie sesji zdjęciowej oraz wywiadu dla magazynu Maleman z udziałem ubiegłorocznego zwycięzcy turnieju Mateusza Gradeckiego (ekspozycja logotypu Faldo Series oraz podkreślenie rangi turnieju w dotychczasowych sukcesach Mateusza)
  • Zaaranżowanie Mateuszowi Gradeckiemu wywiadu dla Akademickiego Radia LUZ (Sportowa Fala), czego efektem był również wywiad drukowany w gazecie Słowo Sportowe. Współpraca z Akademickim Radiem LUZ objęła także obecność dziennikarki na samym turnieju (wywiady z Marcinem Mosiem i Janem Szmidtem Jr), czego efektem było podsumowanie wydarzenia w Wiadomościach oraz szeroki materiał w programie Sportowa Fala
  • Zaaranżowanie wywiadu Adriana Meronka (w ubiegłorocznej edycji turnieju zajął 2. miejsce) dla magazynu LOGO (zwrócenie uwagi, że Faldo Series Poland Championship to jeden z najważniejszych turniejów w tym sezonie w Polsce)
  • Ścisła współpraca patronacka z Gazetą Wrocławską, której efektem były cztery publikacje prasowe, materiał dedykowany w lokalnym dodatku Nasze Miasto Wrocław oraz bieżące informacje w serwisie www. Ponadto, w ramach cross-promocji, podczas turnieju były eksponowane materiały marketingowe Gazety Wrocławskiej (banery, roll’up i balon)
  • Zaaranżowanie materiału dedykowanego (podsumowanie turnieju) na łamach lokalnego tytułu Nowa Gazeta Trzebnicka oraz w mediach patronackich Golf&Roll i Magazynie Golfowym
  • Dystrybucja wśród mediów dedykowanego materiału prasowego poświęconego kondycji polskiego golfa oraz tegorocznych sukcesów Adriana Meronka i Mateusza Gradeckiego (uczestników poprzedniej edycji turnieju), czego efektem były publikacje m.in. w takich mediach, jak Natemat.pl, Exclusivemag.pl, Sportbiznes.pl, Ceo.com.pl, Onet.pl, Zyjesz.pl, Polsatsport.pl, Polskakadra.tv, Manager24.pl, Golfmagazyn.pl
  • Współpraca patronacka z TVP Wrocław, w ramach której zaaranżowano wywiad trenera Gradi GC Ryszarda Kozierasa dla programu Nie Przegap, materiały nt. turnieju z udziałem m.in. Marka Podstolskiego i Keitha Wooda w serwisach newsowych (Sport) oraz zapowiedź wydarzenia na łamach Wroclaw.tvp.pl
  • Dotarcie z komunikatem do mediów ogólnopolskich – zapowiedź i podsumowanie turnieju (wywiad z tegorocznym zwycięzcą Janem Szmidtem Jr) na antenie Czwartego Programu Polskiego Radia
  • Zaaranżowanie wywiadu z ambasadorem turnieju Jerzym Dudkiem dla ogólnopolskiej redakcji PAP Life, czego efektem była m.in. publikacja w serwisie Interia.pl
  • Współpraca z pozostały patronami medialnymi (Sport.pl, Rzeczpospolita) zakładała bieżącą publikację treści (zapowiedź, relacje, podsumowanie) na łamach serwisów www
  • Na mocy indywidualnych ustaleń z redakcją PAP Wrocław, podsumowanie turnieju było dystrybuowane wśród mediów ogólnopolskich w charakterze depeszy agencyjnej

Bieżąca dystrybucja materiałów prasowych przełożyła się na publikacje w kluczowych serwisach ogólnopolskich i lokalnych, m.in.: Onet.pl, Sport.pl, Gazetawroclawska.pl, Golfandroll.pl, Naszemiasto.pl, Tuwroclaw.com, Rp.pl, Polsatsport.pl, Otowroclaw.com, Otodolnyslask.pl, Wroclaw.tvp.pl, SPORT.TVP.PL, Golfpl.com, Radioluz.pwr.edu.pl, Golfmagazyn.pl, Sportgame.com.pl, Interia.pl, Paplife.pap.pl, Wroclaw.eska.pl, Wroclaw.sport.pl, Prw.pl, Obcasy.pl, Slowosportowe.pl, Magazyngolfowy.pl

W monitorowanym okresie 01.08-31.08.2015 r., w mediach pojawiło się 108 publikacji nt. turnieju Faldo Series Poland Championship 2015 – 7 (prasa), 3 (TV), 4 (radio), 56 (www) oraz 37 (SM). W lipcu (brak monitoringu mediów), pojawił się również materiał na łamach magazynu LOGO, 10 publikacji www oraz wywiad Mateusza Gradeckiego na antenie Akademickiego Radia LUZ. We wrześniu (brak monitoringu mediów), zostały opublikowane materiały prasowe (Maleman, Golf&Roll). Podsumowanie turnieju na łamach Magazynu Golfowego oraz materiał w magazynie Playboy przewidziane na październik/listopad, co daje łączną sumę 124 publikacji w mediach.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) za monitorowany okres wyniósł: 196 490 PLN