Sukces medialny turnieju Faldo Series Poland Championship 2014

Najbardziej prestiżowy juniorski turniej golfowy w tym sezonie w Polsce, Faldo Series Poland Championship 2014 zakończył się spektakularnym sukcesem medialnym. Inicjatorem światowego cyklu rozgrywek jest żywa legenda tej pięknej dyscypliny – sir Nick Faldo. Turniej powrócił do naszego kraju po pięciu latach przerwy.

Na starcie Faldo Series Poland Championship2014 stanęło blisko 60 zawodniczek i zawodników z całej Europy. Oprócz najlepszych reprezentantów Polski – Adriana Meronka i Mateusza Gradeckiego – do Brzeźna przyjechali golfiści m.in. z Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii i Holandii. W oficjalnej inauguracji zawodów wzięli udział oficjalni ambasadorzy: piłkarz Jerzy Dudek, żeglarz Mateusz Kusznierewicz i założyciel Kabaretu Ani Mru-Mru – Marcin Wójcik. Dodatkowo, przez cały czas trwania wydarzenia do dyspozycji zawodników i mediów byli –  jeden z najlepszych golfowych trenerów na świecie, Keith Wood oraz współzarządzający projektem akademii golfowej, Matthew Faldo (syn sir Nicka Faldo).

Jestem zadowolony, że nazwisko sir Nicka Faldo m.in. dzięki współpracy z Gradi Golf Club, ponownie zostało zauważone przez kibiców sportowych w Polsce. To właśnie dzięki tego typu inicjatywom i wsparciu takich osób, jak Jerzy Dudek, Mateusz Kusznierewicz czy Marcin Wójcik, mamy szansę w ciągu najbliższych lat dogonić inne kraje, bardziej rozwinięte pod względem golfowym zarówno infrastrukturalnie, jak i sportowo. Mamy wielu uzdolnionych juniorów, a pól golfowych przybywa. Tego typu turnieje służą promocji dyscypliny i należy to wykorzystać – powiedział właściciel Gradi Golf Club i pomysłodawca reaktywacji polskiej edycji turnieju Faldo Series, Krzysztof Gradecki.

W ciągu czterech dni turnieju, na wydarzeniu pojawili się przedstawiciele zarówno redakcji ogólnopolskich, jak m.in. Polsat News czy „Gazeta Wyborcza”, jak i mediów lokalnych – m.in. TVP Wrocław, „Gazeta Wrocławska”, Wroclaw.pl. Turniej z bliska obserwowali również dziennikarze najważniejszych tytułów branżowych: „Golf&Roll” i „Magazyn Golfowy”. Tematyka wydarzenia zainspirowała także do pojawienia się na miejscu  wysłanników mediów o tematyce lifestyle’owej: „The ROOM Magazine” i „High Living”. Efekty pracy biura prasowego zaowocowały licznymi publikacjami w najważniejszych mediach sportowych w Polsce, m.in. w „Przeglądzie Sportowym” oraz portalach Sport.pl, Eurosport.onet.pl, Sport.wp.pl, SPORT.TVP.PL czy Rp.pl.

Dobrze się stało, że wysoki poziom sportowy, jaki obserwowaliśmy w ciągu turnieju, przełożył się na zainteresowanie nie tylko mediów golfowych, ale także sportowych i ogólnoinformacyjnych. Ideą rozgrywek, w ramach cyklu Faldo Series, jest nie tylko wychowanie nowej generacji golfistek i golfistów, ale także popularyzacja tej dyscypliny wśród młodzieży. Dyscypliny, która wraca do programu letnich igrzysk olimpijskich i właśnie dzięki m.in. takim turniejom jak Faldo Series Poland Championship, może w przyszłości dostarczyć nam wiele radości i wzruszeń – powiedział dyrektor sportowy Faldo Series Poland Championship 2014, Marcin Moś.

Rangę wydarzenia potwierdziły również patronaty honorowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Dolnośląskiej Federacji Sportu. Ponadto, patronat medialny nad turniejem objęły takie redakcje, jak „Rzeczpospolita”, „Przegląd Sportowy”, „Manager”, TVP Wrocław, Radio LUZ, „Golf&Roll”, „Magazyn Golfowy”, „High Living”, Sport.pl oraz The Room Magazine. Umowa pomiędzy Gradi Golf Club a Fundacją Sir Nicka Faldo zakłada rozegranie w sumie trzech edycji turnieju, co będzie dalszą okazją do wzmocnienia przekazu Faldo Series Poland Championship 2014 jako wydarzenia sportowego o europejskim znaczeniu.

Turniej Faldo Series stanowił duże wyzwanie dla biura prasowego. Golf w Polsce dynamicznie się rozwija, ale z perspektywy mediów jest wciąż bardzo niszowy. Ponadto, wydarzenie odbywało się z dala od warszawskich redakcji i było skierowane do najmłodszych adeptów tego sportu, co również należy uwzględnić w komunikacji. Współpraca z ambasadorami, ich otwartość na media, a także udział najlepszych golfistów w Polsce – Adriana Meronka i Mateusza Gradeckiego – wpłynęły jednak znacząco na potencjał medialny turnieju, który należało jedynie sprawnie wykorzystać. Dotychczasowe AVE na poziomie ponad  560 tysięcy złotych* potwierdza skuteczność obranej strategii komunikacji – podsumował rzecznik prasowy Faldo Series Poland Championship 2014, Bartosz Sosnówka.

faldo_223x113

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot.: Materiały prasowe Gradi GC