Wyborcza.biz: Spadek wartości sprzedaży w handlu tradycyjnym

Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce spadły w sierpniu o 3% w skali roku, wynika z cyklicznych danych M/platform. Przyczyniły się do tego spadki sprzedaży odnotowane przez większość grup produktowych, które w poprzednich miesiącach sterowały wzrostem całego kanału.

Sierpniowy odczyt wskaźników Nastroju Handlu Tradycyjnego pokazał intensywny spadek nastrojów wśród osób prowadzących sklepy handlu detalicznego. Wskaźnik, opierający się na ocenach sierpnia, wyniósł 36,4 pkt, co oznacza spadek o 17,6 pkt w stosunku do lipcowej wartości. Spadek o 17,7 pkt zanotował wskaźnik oczekiwań wrześniowych. Wartość NHT+1 wyniosła 35 pkt. Po optymistycznym lecie, wartości wskaźników wróciły do poziomów z początku br., podano.

Tendencja spadkowa towarzyszyła tym razem takim grupom, jak napoje bezalkoholowe (-15,9%), mrożonki, w tym lody (-31%) czy wyroby tytoniowe (-4,7%). Trend wzrostowy utrzymały za to nadal alkohole mocne typu whisky, rum, gin czy likiery (+5,4%). Jednocześnie niewielki wzrost odnotowały gotowe posiłki (+1,8%) – skomentowała badanie dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform, Ewa Rybołowicz, cytowana w komunikacie.

(Fot. B. Hrywniak / Newspix.pl)

Więcej na ten temat: