Polska The Times: Zaawansowana modernizacja na polskim rynku

Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowały zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57. Feniks ma stanowić nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych.

Feniks ma być idealną propozycją dla przewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników, przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi ma być jakość wykonania, która nie odbiega standardem od nowych konstrukcji, i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniem składów do eksploatacji – EN57 Feniks między innymi nie wymaga utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej. Jednostki są dostępne praktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogów zamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac, nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce – powiedział Marcin Guryniuk, prezes zarządu Polskiego Taboru Szynowego.

Więcej na ten temat: