Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów. Zgodnie z danymi Eurostatu, w samym 2017 r. 68% konsumentów zrealizowało zakupy online. Z perspektywy globalnej, dobra kondycja całej branży oraz wpływ nowoczesnych technologii na gospodarkę przekładają się na to, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co z kolei przynosi realne korzyści dla wszystkich jego użytkowników.
Sprzedaż online dystansuje handel tradycyjny, ale trudno prognozować upadek sklepów stacjonarnych. Nadal dysponują one odpowiednimi narzędziami oraz zapleczem i konsekwentnie przyciągają konsumentów, którzy większość swojego czasu spędzają w Internecie. Tendencje zakupowe ewoluują, lecz nie wszystkie produkty cieszą się na tyle dużym popytem, aby generować sprzedaż wyłącznie w obszarze e-commerce. Z drugiej strony w samej Europie w ciągu kilkunastu ostatnich lat liczba kupujących online wzrosła około dwukrotnie. Raport Wordpay Global Payment zorientowany na płatnościach internetowych przedstawia trendy oraz prognozuje wzrosty rynku e-commerce do 2021 r. W ciągu najbliższego roku największą dynamikę będzie można zaobserwować w Holandii i we Włoszech. W czołówce znajdują się również Turcja oraz Niemcy. W przyszłym roku wartość handlu internetowego w Polsce ma natomiast wynieść 13 miliardów USD.
Handel w sieci a urządzenia mobilne
Ciekawy trend wskazują z kolei badania przeprowadzone przez Gemius. Wynika z nich, że 64% osób realizujących zakupu w Internecie jest poniżej 34. roku życia. Konsumenci w sieci nie szukają już wyłącznie informacji, lecz równie chętnie nabywają produkty. Można zatem wywnioskować, że tradycyjną podróż do galerii handlowej stopniowo zastępuje chęć skorzystania z urządzenia z dostępem do sieci.
Więcej na ten temat: