Wyjątkowo intensywny rozwój e-handlu od początku pandemii wymaga od całej branży KEP spostrzegawczości oraz intuicji, aby właściwie diagnozować rynkowe trendy czy wyzwania. Wiodącym obszarem w tym zakresie jest logistyka, dla której dynamika e-commerce wiąże się ze wzrostem oczekiwań klientów, a także przyspieszoną ewolucją procesów operacyjnych.
Z badania firmy Nielsen wynika, że aż połowa wiodących graczy rynku e-commerce zaliczyła wzrost przychodów w handlu internetowym. Bez wątpienia jest to efekt lockdownu, który został wprowadzony wiosną ubiegłego roku, wywierając olbrzymi wpływ na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Analizy PwC wskazują, że sektor e-commerce urósł w ubiegłym roku o 35%, a jego wartość wyniosła 83 mld zł. Skala zjawiska jest zatem ogromna i trudno spodziewać się jego wyhamowania.
Wcześniej często deprecjonowany kanał online w zakresie sprzedaży jest obecnie obiektem pożądania wśród firm z niemal wszystkich sektorów. Według PwC korzysta z niego już 150 tysięcy przedsiębiorstw i wciąż przybywają nowe. Silna pozycja na tym rynku wiąże się już nie tylko z najwyższą jakością obsługi czy oferty, lecz także rozwojem technologicznym i podążaniem za trendami.
Więcej na ten temat: