Sprzedaż piwa w handlu tradycyjnym podczas tygodnia z Bożym Ciałem była niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku o ponad 21 tys. hektolitrów. To spadek o 4% – dane M/Platform.
Jak wylicza M/analytics, handel tradycyjny odczuwa malejący popyt na piwo. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż w tym kanale spadła o 9,9%. Sprzedaż z reguły rośnie w długi weekend czerwcowy, z Bożym Ciałem. Jednak w tym roku sprzedaż w całym tygodniu „czerwcówki” spadła o 21 tys. hektolitrów rok do roku, czyli o 4%.
Ze względu na falę upałów w poświąteczną sobotę i niedzielę nastąpił natomiast wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku – sprzedano odpowiednio o 2,0%. oraz o 6,6%. więcej piwa. Jak wylicza M/Platform, w ubiegłym roku rekordy sprzedaży miały miejsce w środę i sobotę, gdy sprzedano ponad 113 tys. hektolitrów piwa. W bieżącym roku rekord padł w sobotę, gdy jednego dnia sprzedano 116 tys. hektolitrów piwa.
(Fot. B. Hrywniak / Newspix.pl)
Więcej na ten temat: