Wskaźnik NPS (gotowość do polecenia usług innym firmom) w BNP Paribas Faktoring wynosi obecnie 58, niezmiennie rosnąc od czterech lat. Firma świadczy podstawowe usługi na poziomie oczekiwanym przez klientów. Dzięki temu w ciągu najbliższych 2-3 lat planuje skoncentrować się na bardziej innowacyjnych kierunkach rozwoju.
Pierwszym krokiem jest wprowadzenie automatycznych procesów i inteligentnych algorytmów do obsługi faktoringu. Przykład stanowi chatbot wykorzystujący algorytm uczący się, wbudowany w system do obsługi faktoringu, który będzie w stanie udzielić klientowi odpowiedzi kontekstowo, bez potrzeby znajomości funkcjonalności całego systemu. Im więcej informacji klient będzie w stanie uzyskać samodzielnie, tym więcej czasu jego opiekun będzie miał na rozmowę na temat potencjalnych kierunków rozwoju współpracy.
Drugim obszarem jest wewnętrzny proces oceny ryzyka kredytowego transakcji, który jest niezbędny do przedłużania limitu. Wymaga on również pewnego wysiłku od klienta pod względem dostarczenia wymaganych danych. Celem jest automatyzacja procesu oceny ryzyka i ograniczenie wymogów dokumentowych. Z perspektywy klienta będzie to oznaczać zarówno mniej uciążliwy proces przedłużenia limitu, jak i skrócenie samego procesu – będzie praktycznie zamykać się w ciągu 24 godzin.
Więcej na ten temat: