Dla e-handlu kluczowa jest ostatnia mila, która jest kosztowana, a także wpływa na ocenę jakości całego procesu zakupu.
Prawdopodobnie w tym roku sprzedaż internetowa będzie stanowić około 22% całej sprzedaży detalicznej na świecie. – W przypadku sklepu internetowego w odróżnieniu od tradycyjnego bardzo istotny jest etap dostarczenia towaru pod wskazany przez kupującego adres. Można zatem pokusić się o wniosek, że większość graczy e-commerce na polskim rynku jest świadoma tego, że bez odpowiednio dobranych opcji dostawy, niektórzy klienci mogą wydawać mniej w ich sklepach lub wręcz mogą rezygnować z zakupów – ostrzega Business Development Manager Postis w Polsce Damian Siusta.
Krótko mówiąc chodzi także o niskie ceny usług, tymczasem, jak zauważa partner Last Mile Experts Arkadiusz Kawa wysokie koszty powstają głównie na „ostatniej mili”. – Jest to końcowy etap logistyki, który trudno zautomatyzować, tak jak to ma miejsce w procesach magazynowych – tłumaczy Kawa.
Więcej na ten temat: