Kierunek Spożywczy: Wyzwania i szanse na rynku suplementów diety

W ostatnich latach polski rynek suplementów diety doświadcza znaczącego wzrostu, napędzanego rosnącą świadomością zdrowotną społeczeństwa oraz postępem naukowym. Według danych PMR Market Experts, w latach 2024-2029 przewidywany jest dalszy wzrost tego sektora.

Polacy coraz bardziej dbają o zdrowie i wykazują rosnącą świadomość zdrowotną, co ma między innymi odzwierciedlenie w pozytywnych prognozach dla rozwoju rynku suplementów diety. Ponad połowa respondentów przebadanych przez PMR Market Experts uważa, że warto zainwestować więcej w wysokiej jakości suplementy diety, podczas gdy tylko 28% kieruje się głównie ceną produktu, a 25% zazwyczaj wybiera suplementy dostępne w promocji. Oznacza to, że Polacy szukają balansu pomiędzy ceną a jakością.

Ten dynamiczny rozwój stawia przed przedsiębiorstwami wyzwania związane z koniecznością dostosowania strategii produkcyjnych i marketingowych do zmieniających się realiów rynkowych. W obliczu rosnącej konkurencji oraz wysokich kosztów promocji, firmy coraz częściej decydują się na elastyczne podejście do zarządzania zasobami, koncentrując się na produkcji kontraktowej dla innych marek oraz optymalizacji własnych linii produktowych. Jednym z kluczowych trendów obserwowanych na rynku jest wzrost liczby podmiotów działających w sektorze suplementów diety. Obecnie funkcjonuje około 45 tys. firm, z których część zajmuje się wyłącznie dystrybucją. Co roku rejestrowanych jest dodatkowo około 20 tys. nowych produktów, co świadczy o intensywnym tempie rozwoju branży – mówi Dominika Kowalczyk, prezeska onesano, producenta naturalnych suplementów diety.

Więcej na ten temat: