Nowy Marketing: ASICS wybrał psiego ambasadora

ASICS prezentuje wyniki badania przeprowadzonego między innymi w Polsce, które potwierdzają wyjątkową rolę psów w motywowaniu ludzi do codziennej aktywności fizycznej i dbania o zdrowie psychiczne. To część globalnej inicjatywy Mind’s Best Friend, której celem jest podkreślenie znaczenia codziennego ruchu nie tylko dla kondycji ciała, ale przede wszystkim dla dobrego samopoczucia psychicznego.

W Polsce 58% właścicieli psów wskazuje swojego pupila jako głównego motywatora do ruchu – wyprzedzają oni w tej roli rodzinę (41%), celebrytów (8%) czy trenerów personalnych (7%). Dodatkowo, aż 77% osób nieposiadających psa twierdzi, że miałoby większą motywację do ćwiczeń, gdyby posiadało czworonożnego towarzysza.

Ruch z czworonogiem przekłada się nie tylko na częstszą aktywność fizyczną, ale również na poprawę samopoczucia. Właściciele psów w Polsce spędzają średnio 180 minut tygodniowo na aktywnościach fizycznych, podczas gdy osoby bez psa – 150 minut. Co więcej, 88% właścicieli przyznaje, że posiadanie psa sprawia, że ruszają się więcej, a 63% wskazuje, że to właśnie pupil jest głównym powodem spacerów, joggingów czy biegów.

Więcej na ten temat: