Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski realizuje najbardziej zaawansowaną modernizację pojazdów serii EN57 w Polsce. Dzięki niej 20 kultowych składów pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zyska innowacyjny standard Feniksa.
EN57 jest najdłużej produkowanym pojazdem szynowym na świecie. Normalnotorowy, trójczłonowy, niskoperonowy elektryczny zespół trakcyjny, bo tak brzmi jego pełna nazwa, ujrzał światło dzienne na początku lat 60. Pierwsze składy EN57 pojawiły się w 1962 r. w Zakładach Produkcyjnych Pafawag we Wrocławiu, a ich produkcja trwała do 1994 r.
Do dzisiaj EN57 poruszają się po polskich torach, jednak zmieniły się nie do poznania. Wszystko za sprawą gruntownej modernizacji, którą prowadzi Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Modernizacja 20 składów EN57 pozwoli przedłużyć ich życie o kolejne 30 lat. Już teraz zmodernizowano 10 pociągów Feniks 57, a niebawem dołączy do nich kolejne 10 składów.
Więcej na ten temat: