Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych (65,1%) jest za tym, aby w Polsce było więcej automatów paczkowych. Zaledwie 17,3% osób z wykształceniem wyższym nie zgadza się z tym stwierdzeniem.
Kobiety oraz osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w Polsce powinno być więcej automatów paczkowych. Wraz ze wzrostem wieku respondenta, maleje przekonanie o potrzebie większej liczby urządzeń w Polsce, a odsetek odpowiedzi „nie wiem” wzrasta. Co więcej, najbardziej przeciwni zwiększaniu liczby automatów paczkowych są respondenci w wieku 30-49 lat.
Większa liczba automatów paczkowych w Polsce może poprawić dostęp do wygodnych usług logistycznych oraz odpowiedzieć na potrzeby współczesnych konsumentów. Urządzenia umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co jest niezwykle wygodne dla osób pracujących lub mających zmienne harmonogramy. Ponadto, pozwalają uniknąć stacjonarnego oczekiwania na kuriera lub wizyt w oddziałach pocztowych. Nowoczesny konsument ceni sobie wygodę, elastyczność oraz oszczędność czasu. Preferuje samodzielne zarządzanie swoimi przesyłkami, niezależnie od pory dnia, i chętnie korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje mobilne. Taki konsument jest świadomy ekologicznych aspektów swoich wyborów, dążąc do minimalizacji śladu węglowego poprzez wybieranie bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych – mówi Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.
Więcej na ten temat: