Zbigniew Woźniak rozpoczął budowę firmy od zera w połowie lat 80. – tak, jak swoje imperia budowali pionierzy polskiej przedsiębiorczości.
Od samego początku postawił na konkurencyjność swojej oferty – inwestował w rozwój kurników na terenie byłego RSP w Żylicach, w województwie wielkopolskim. W ciągu 30 lat zbudował jedną z największych w Europie firm produkujących jaja i produkty przetworzone. Za sukces przedsiębiorstwa odpowiada także unikalny zmysł do prowadzenia biznesu. Holding Zbigniewa Woźniaka to w pełni zintegrowany system produkcji jaj konsumpcyjnych w cyklu zamkniętym oraz własna flota ponad 200 pojazdów ciężarowych o normach emisji EURO 5 i EURO 6 z naczepami typu chłodnia czy cysterna silos. Ponadto, firma prowadzi skup zbóż w trzynastu punktach na terenie zachodniej Polski oraz posiada mieszalnię pasz. Kontrola nad każdym etapem procesu – od stad rodzicielskich, wylęgarni i odchowu niosek, przez wytwórnię wysokogatunkowej paszy, po pakowanie i transport jaj, zapewnia najwyższą jakość produktów. Dzięki dywersyfikacji oferty, przedsiębiorstwo może także sprawnie reagować na zmienne potrzeby rynku, przesuwając nadwyżki znoszonych jaj do własnych zakładów przetwórstwa. Kury nie przestają nieść się na zawołanie, a komercyjny rynek nie przyjmie nadpodaży.
Zdrovo, czyli marka własna
Sukcesu przedsiębiorstwa należy upatrywać w intuicji Zbigniewa Woźniaka. Podczas przełomowych okresów tj., w latach 90. i początku 2000, kiedy część wielkich biznesów utworzonych jeszcze za czasów PRL upadała, ponieważ nie potrafiły dostosować się do nowych, zachodnich zasad konkurencji, lider produkcji jaj w Polsce skutecznie dostosowywał strategię zarządzania do nowych realiów. Jak wielu prywatnych przedsiębiorców na świecie, Zbigniew Woźniak wciąż jest osobiście zaangażowany w rozwój swojego biznesu. Fermy Woźniak rozpoczęły sprzedaż jaj na eksport w 2002 r. Obecnie, firma eksportuje swoje produkty na 30 rynków świata. Poza Europą, są to także kraje Azji i Afryki. Fermy Woźniak to absolutny lider rynku krajowego i jedna z wiodących firm w Europie. Firma konsekwentnie buduje przywiązanie rodaków do polskiej produkcji, dlatego pod koniec ubiegłego roku wprowadziła do sieci handlowych markę własną – Zdrovo, co nie jest standardem w branży spożywczej. Decyzja o wprowadzeniu własnej marki jaj była odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku. Produktowi, który trafia na polskie stoły od ponad 30 lat i cieszy się zaufaniem konsumentów, nadano własny znak firmowy. Lider polskiego rynku jest przygotowany, aby nie tylko podążać za najnowszymi trendami, ale również je tworzyć. Zaufanie do marki, dostępność na półkach oraz konkurencyjna cena, to czynniki, które wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Klienci chętniej sięgają po produkty cechujące się wysoką jakością, dobrym smakiem oraz atrakcyjnym opakowaniem. Fermy Woźniak mają także odpowiednie możliwości produkcyjne, aby zaopatrzyć w jaja wszystkie sklepy w Polsce i tym samym na bieżąco reagować na zapotrzebowanie konsumentów. Na jakość jaj Zdrovo składają się autorski system kontroli EGGiDA, certyfikat IFS oraz zlokalizowany w malowniczej i zielonej gminie Rawicz zintegrowany proces produkcyjny, w tym własne hale, sortownie i pakownie oraz wytwórnia pasz, zapewniająca najwyższą jakość i smak produktu. Proces, od momentu zniesienia jaja do jego zapakowania, jest całkowicie zautomatyzowany dzięki zastosowaniu najnowszych technologii. Zgodnie z krajowymi zasadami produkcji i obrotu handlowego, jaja Zdrovo są, wedle wymogów, wolne od GMO czy antybiotyków. Nioski w Fermach Woźniak są karmione wysokiej jakości, zbilansowaną mieszanką wielozbożową z polskich pól, opracowaną we własnej mieszalni pasz przez najlepszych ekspertów sektorowych. Roczne zapotrzebowanie na zboża w firmie wynosi ponad 200 tysięcy ton, dlatego aby zagwarantować najwyższe standardy produkcji, przedsiębiorstwo posiada trzynaście punktów skupu na terenie zachodniej Polski i przykłada dużą wagę do rodzaju i jakości skupowanego zboża. Pochodzenie zbóż w paszy objętej systemem „Zboża z polskich pól” w czasie całego procesu produkcyjnego, magazynowania i dystrybucji jest w pełni kontrolowane. Doskonały smak jaj Zdrovo to efekt 30-letniego doświadczenia Ferm Woźniak w opracowywaniu idealnej kompozycji zbóż od lokalnych producentów. Fermy Woźniak to także dwa centra logistyczne na potrzeby realizacji dostaw oraz nowoczesne rampy, zapewniające szybki przeładunek towaru.
Więcej na ten temat: