Home&Market: Digitalizować procesy

Z Markiem Stawińskim, CEO NaviParking, rozmawiała Justyna Szymańska.

NaviParking to wbrew pozorom firma o bardzo szerokim zakresie działalności. Czym jest sama platforma oraz dedykowane narzędzia zorientowane na coraz popularniejszą ideę park share’ingu?
NaviParking jest zaawansowanym, skoncentrowanym na transformacji cyfrowej scale up’em, który digitalizuje i integruje wszystkie procesy związane ze smart parkowaniem. Nasze narzędzia zorientowane są na realizację idei Smart City oraz wsparcie rozwoju „inteligentnych budynków” i biur w czasach zintensyfikowanych transformacji cyfrowych i wdrożeń z zakresu nowych technologii. W portfolio NaviParking znajdują się produkty związane z cyfryzacją parkingu dedykowane różnym sektorom. Nasze rozwiązania bazują na platformie Parking As a Service, która opiera się na koncepcji, że parking to nie tylko miejsce do parkowania, ale w przyszłości stanie się hubem integrującym różnego rodzaju usługi, jak automaty paczkowe, pralniomaty, ładowanie samochodów elektrycznych. Istniejemy na rynku od 2015 r. Posiadamy biura w Warszawie, Dubaju i Bahrajnie. Nasz własny software house – NaviParking Technology jest zlokalizowany w Gliwicach. W portfolio mamy kilka kluczowych produktów. NaviParking to ogólnokrajowe repozytorium parkingowe, dostarczające kierowcom informacji o pobliskich, dostępnych parkingach, z możliwością ich rezerwacji za pomocą dedykowanej, darmowej aplikacji mobilnej. NaviPay to aplikacja do płatności i manager w postaci aplikacji webowej do optymalizacji i monitorowania procesów parkingowych. Serwis Cyfrowyparking.pl oraz jego międzynarodowa odsłona – Digitalparking.city jest, w połączeniu z NaviPay, kluczowym elementem digitalizacji oraz platformą do rezerwacji miejsc parkingowych i zakupu abonamentów długoterminowych na naszych cyfrowych parkingach. Naviparking Enterprise jest natomiast produktem dedykowanym dla korporacji i firm, których celem jest optymalizacja i monetyzacja parkingów pracowniczych lub wynajmowanych miejsc parkingowych w inwestycjach deweloperskich.

W jaki sposób działają Państwa usługi oraz oferowane narzędzia?
Proces digitalizacji parkingu umożliwia maksymalne wykorzystanie zasobów poprzez udostępnianie użytkownikom aplikacji mobilnej i managera webowego zawierającego informacje o dostępności i zajętości pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Dostarczamy również mobilne płatności. Wjazd i wyjazd z parkingu odbywa się bezdotykowo, dzięki technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących m.in. sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer ANPR oraz CCTV, rozwiązania IoT oraz platformę NaviParking as a Service służącą do przetwarzania danych w chmurze. Dzięki publicznemu REST API, platforma jest otwarta na integrację z zewnętrznymi partnerami, wspierając tym samym interoperacyjność w ekosystemie Smart City. Posiadamy także pełną integrację z aplikacją Autopay, czyli mobilnym dostawcą usług płatności za korzystanie z autostrad.

Cały wywiad pojawił się na łamach magazynu Home&Market.