Różne gusta i chęć odkrywania nowych wariantów sprawiają, że producenci alkoholi stale wprowadzają zaskakujące, smakowe wariacje swoich produktów. Już nie tylko wódka i piwo – na sklepowych półkach coraz częściej goszczą „kolorowe” whisky, likiery, wina czy inne rodzaje alkoholi. Zatem… jaki jest ulubiony smak Polaków?
Alkohole oraz napoje bezalkoholowe to jedne z najchętniej kupowanych przez Polaków kategorii w 2021 roku. Porównując średnie wydatki w roku 2021 do roku poprzedniego, szczególny wzrost można zauważyć w jednej z największych kategorii w handlu tradycyjnym, czyli kategorii wódki, która zanotowała wynik +13,9% (2021 vs 2020).
Podobnie wzrosły nasze wydatki na kategorię alkoholi mocnych, jak whisky, rum, gin czy likiery (+11,3%). Kilkuprocentowym wzrostem charakteryzowały się zaś napoje bezalkoholowe, kawa, herbata i kakao, piwo czy wyroby tytoniowe – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych w M/platform.
(Fot. B. Jankowski / Newspix.pl)
Więcej na ten temat: