Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok notuje intensywne wzrosty, jednak dwa ostatnie lata były pod tym względem wyjątkowe. Pandemia dodatkowo przyspieszyła jego rozwój, ponieważ lockdowny wymusiły na konsumentach przeorientowanie się na zakupy online. Komentarz ekspercki autorstwa Łukasza Łukasiewicza, Operations Managera w SwipBox Polska.
Handel w Internecie nadal kwitnie i ma się tak dobrze, jak jeszcze nigdy dotąd. Zyskują na tym wszystkie podmioty zaangażowane w sprawne funkcjonowanie łańcucha dostaw, które odnalazły swoje miejsce w nowej, pandemicznej rzeczywistości. Branżę KEP w przyszłym roku czekają jednak nowe wyzwania, silnie utożsamiane z ewolucją ekologicznych trendów w e-commerce.
To właśnie logistyka w głównej mierze decyduje o sukcesie sprzedażowych platform online. Z raportu „E-commerce B2B – Biznes w sieci” przygotowanego przez Mobile Institute dla Santander Bank Polska wynika, że dla klientów najważniejsze są szybkość dostaw (54%) oraz ich terminowość (50%). Niemal 30% firm zapytanych o trendy w e-commerce B2B wskazało na wzrost znaczenia czasu dostawy. Największymi wyzwaniami dla branży KEP w najbliższym czasie będą natomiast digitalizacja, szybsza i sprawniejsza realizacja dostaw oraz wzrost znaczenia aspektów ekologicznych, co nabiera dodatkowego znaczenia w przypadku automatów do odbioru przesyłek kurierskich.
Więcej na ten temat: