Właściciel małego obiektu parkingowego może odnosić mylne wrażenie, że cyfryzacja parkingu nie jest dla niego. Taka opinia bardzo często wynika z przekonania, że digitalizacja niesie za sobą wysokie koszty, skomplikowany proces wdrożenia czy potrzebę posiadania dodatkowej infrastruktury.
Cyfryzacja parkingów w rzeczywistości jest jednak niezmiernie prosta i szybka. Co najważniejsze, ułatwia zarządzanie oraz optymalizację procesów parkingowych zarówno właścicielowi, jak i zarządcy obiektu. Użytkownik końcowy zyskuje natomiast wygodną nawigację i bezobsługowy dostęp do parkingu, korzystanie z miejsca postojowego, a także możliwość zapłacenia za nie telefonem.
Proces cyfryzacji parkingu polega na podniesieniu jego automatyzacji oraz dostępności poprzez wykorzystanie inteligentnych technologii. Dzięki rozwiązaniom typu smart parking staje się szeroko dostępny, komfortowy i praktycznie bezdotykowy. Urządzenia, takie jak kamery automatycznie rozpoznające tablicę rejestracyjną samochodu, rozwiązania IoT, pokazujące dostępność parkingu w czasie rzeczywistym oraz portale internetowe do łatwego zarządzania parkingiem przez administratora i aplikacje mobilne, umożliwiające klientom wjazd na parking za pomocą ich telefonów, bezpośrednio przyczyniają się do poprawy jakości parkowania.
Więcej na ten temat: