Magazyn FAKTY: Jak cię widzą, tak cię kupią

Jednym z kluczowych elementów, jaki kształtuje wizerunek marki, jest spójna identyfikacja wizualna. Spójna marka, która realizuje uporządkowaną strategię marketingową poprzez jasno określone misję, wizję i wartości, posiada wyraziste logo oraz nazwę, ma otwartą drogę do biznesowego sukcesu. Identyfikacja wizualna współgrająca z obszarem ekspertyzy i usługami przedsiębiorstwa uzupełnia kompleksowy wizerunek marki.

Ponadto, definiuje kolorystykę i formaty materiałów reklamowych, a także stanowi sposób na usystematyzowanie linii graficznej. Jest ona uzupełnieniem dla logotypu marki i bezpośrednio wpływa na jej rozpoznawalność.

Proces tworzenia identyfikacji wizualnej jest bardzo złożony i wymagający nawet dla najlepszych grafików. Do tematu należy podejść kompleksowo oraz traktować go wieloaspektowo. Marka i jej potrzeby muszą być dobrze zrozumiane. Wskazane jest przeprowadzenie analizy grup docelowych w oparciu o badania marketingowe, a także zasięgnięcie opinii pracowników. To przecież oni pełnią najważniejszą rolę w postrzeganiu firmy na zewnątrz. Czasochłonny proces ułatwia zaproponowanie optymalnych rozwiązań identyfikacyjnych, które współgrają z dziedzictwem marki oraz jej historią. Biznes konsekwentnie ewoluuje, wymaga kreatywności na najwyższym poziomie oraz zarządzania w oparciu o nowoczesne standardy. W konsekwencji, spójna i intrygująca identyfikacja wizualna pośrednio ma wpłynąć na generowanie większych zysków, czyli rozwój biznesu.

Cały artykuł jest dostępny w najnowszym wydaniu Magazynu FAKTY.