Manager24.pl: Kondycja branży pożyczkowej w czasach pandemii

Branża pożyczkowa jeszcze w 2019 roku, czyli w okresie poprzedzającym pandemię, była w bardzo dobrej kondycji. Instytucje pozabankowe nie mogły narzekać na brak klientów, którzy decydowali się na wysokie wolumeny, korzystając między innymi z nowych rozwiązań, usług czy produktów. Kryzys wymusił jednak adaptację oferty do nowej rzeczywistości. Wygrały te firmy, które potrafiły przekształcić swoją dotychczasową strukturę, zainwestować w technologie oraz zautomatyzować kluczowe procesy.

Negatywne skutki pandemii dotknęły cały sektor pożyczkowy. Do tej pory, rynek był stosunkowo szeroki, natomiast nagły odpływ konsumentów wymusił na firmach dostosowanie się do nowych realiów.

W głównej mierze postawiliśmy na płatności odroczone. Udało nam się wewnętrznie wydzielić mikrozespoły ekspertów w swoich dziedzinach, odpowiedzialnych za poszczególne gałęzie biznesu. Trzy najbardziej newralgiczne miesiące wykorzystaliśmy na wdrożenie nowych produktów, wpisujących się w potrzeby nowoczesnych konsumentów, których nawyki są determinowane między innymi przez pandemię – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Więcej na ten temat: