Nawet najlepsza kampania wizerunkowa nie przyniesie spodziewanych efektów, jeżeli koncepcja kreatywna przesłoni autentyczność i wiarygodność marki klienta. Wymagający target, firma o mocnej pozycji rynkowej czy działania mające wzmocnić procesy sprzedaży stanowią prawdziwe wyzwanie, dlatego tak ważne jest zidentyfikowanie realnej potrzeby, aby mu sprostać i wypracować satysfakcjonujące efekty.
Stary Browar to uznana marka nie tylko na terenie Wielkopolski, ale również z perspektywy ogólnopolskiej. Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu jest mocno zakorzenione w świadomości mieszkańców Poznania, dla których często jest miejscem pierwszego wyboru, aby zrobić zakupy czy też spędzić wolny czas. Realizowana idea 50/50 jest wciąż żywa i determinuje łączenie różnych wartości reprezentowanych przez Stary Browar. Ich podstawę stanowią biznes oraz handel, będące tym samym środkiem do rozwoju sztuki, edukacji i designu. Z drugiej jednak strony, sztuka, edukacja oraz design są formą promocji biznesu.
Nawet najbardziej rozpoznawalne marki decydują się na odświeżenie swojego wizerunku w celu przypomnienia odbiorcom o swojej wyjątkowości. Nie inaczej było w przypadku poznańskiego centrum. Kampania pod hasłem #twojstary, zaproponowana i realizowana przez Progressivo PSV, ma na celu przypomnienie i podkreślenie tego, że marka Stary Browar jest otwarta na dużo szersze grono odbiorców, niż mogłoby się wydawać. Akcja promocyjna jest mocno osadzona w kulturze social, a niejednoznaczne hasło wzbudziło ogromne zainteresowanie wśród mieszkańców Poznania i regionu. – Klient miał mocno sprecyzowane oczekiwania. Wbrew pozorom sprawy nie ułatwiał fakt, że Stary Browar jest liderem na rynku, z mocno ugruntowanym, silnym wizerunkiem. Zdecydowaliśmy się więc zaryzykować, idąc w przekaz niepozbawiony nuty przewrotności i humoru – mówi Maria Sobolewska z Progressivo PSV, odpowiedzialna za kreację, wdrożenie i koordynowanie projektu.
Więcej na ten temat w najnowszym wydaniu magazynu Marketing w Praktyce.