Mtb-xc.pl: Kross Level 15.0 – analiza na trzy głosy

O rowerach KROSS z segmentu wyścigowego XCO od kilku lat nie mówimy już w kontekście aspirowania do grona topowych producentów. KROSS już wielokrotnie potwierdził swoją przynależność do czołówki sukcesami na poziomie mistrzostw świata, pucharów świata, igrzysk olimpijskich, a ostatnio wygraniem etapu na wyścigu Absa Cape Epic.

Dziś wspólnie z Filipem Raczkowskim – naszym specjalistą od geometrii, kątów, cyferek i wymiarów, oraz Maciejem Jeziorskim – zawodnikiem ścigającym się na Levelu 15.0, pochylimy się nad tą konstrukcją z różnych punktów widzenia. Założenia, jakie chciał osiągnąć producent, przedstawi Mateusz Rochowiak – konstruktor firmy KROSS.

Omówienie
Model 15.0 to bliźniacza konstrukcja do wersji Team Edition, oparta na tej samej ramie D84 Carbon SL wykonanej z lekkiego materiału składającego się z dwóch rodzajów włókna węglowego T800S i M40J połączonego żywicą nanoalloy. Od wersji teamowej ten rower różni się specyfikacją, zastosowano tu osprzęt firmy SRAM. Powoli już przyzwyczajamy się do tego, że wyścigowe rowery HT wyposażone są w napęd 1×12, podobnie jest także tutaj. Zewsząd spogląda na nas orzeł z osprzętu Sram Eagle X01. W mechanizmie korbowym zamocowana jest zębatka 34T natomiast kaseta XG – 1295 występuje tu w stopniowaniu 10-50T, do tego zestawu oczywiście także manetka trigger X01. Hamulce to także produkt firmy SRAM, a konkretnie model Level TLM.

(fot. Mtb-xc.pl)

Więcej na ten temat: