Wielkie promocje dotychczas były dostępne tylko w dużych sieciach handlowych, które korzystając ze skali, mogły negocjować je bezpośrednio z producentami. Tradycyjne, małe sklepy takich możliwości nie miały, ale sytuacja ulega teraz zmianie dzięki nowoczesnej technologii. Do cyfrowej platformy usług M/platform dołączyło już 10 tysięcy sklepów i 10 producentów.
Koronawirus zmienił zwyczaje zakupowe, ale nie wszystkie. Większe zaufanie do sąsiedzkich sklepów i bezpieczeństwo zakupów w małych placówkach spowodowały, że klienci kupują w nich więcej i częściej sięgają tam po produkty, które dotychczas kupowali w dużych sieciach. Jednak na dłuższą metę aspekt ekonomiczny pozostaje bardzo ważny, a niskie ceny i promocje nadal mają ogromne znaczenie. Naprzeciw potrzebom rynku wychodzi pierwsza w Polsce cyfrowa platforma dla handlu tradycyjnego M/platform, która wraz z usługą M/promo+, umożliwia małym sklepom oferowanie atrakcyjnych i nowoczesnych promocji bezpośrednio od dużych producentów.
Sprzedawcy w małych placówkach już wcześniej doceniali znaczenie promocji, ale z racji małej skali każdego ze sklepów z osobna, trudno im było zachęcić producentów do udziału w tych akcjach. Teraz dzięki grupie dziesięciu tysięcy sklepów, które łączy nasz system, takie promocje stały się atrakcyjne również dla dużych producentów. Inicjatywa zorganizowania promocji wychodzi od producentów, my udostępniamy narzędzia techniczne, aby realizacja i sprawdzenie skuteczności całej akcji było możliwe na skalę krajową. W tej chwili oferujemy około 80 akcji jednocześnie, to prawdopodobnie największa wielokategoryjna, ogólnopolska promocja w małych sklepach w historii – mówi Robert Tomaszewski, prezes grupy kapitałowej COMP, która stworzyła M/platform.
(Fot. M. Pieslak/Newspix.pl)
Więcej na ten temat: