Onesano (dawniej Skotan) prowadzi obecnie prace nad nową, kilkuletnią strategią, którą planuje zaprezentować w I półroczu 2023 roku. Firma chce zostać liderem polskiego rynku suplementów diety – poinformowała PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Dominika Kowalczyk.
Pierwsze miesiące pracy na stanowisku prezesa poświęciłam na poznanie spółki, specyfiki jej funkcjonowania oraz na zapoznanie się z potrzebami klientów. Przyjrzałam się także naszej konkurencji. Dzisiaj liderzy rynkowi bardzo często nie produkują sprzedawanych produktów, zajmując się jedynie ich dystrybucją. My natomiast mamy produkty oparte na kwasach omega-3, 6 i 9 w postaci estrów etylowych oraz postbiotyk Yarrowia lipolytica, wszystko wywarzane przez onesano w Polsce. Kontrolujemy w całości proces produkcji, do którego wykorzystujemy głównie polskie składniki. Mamy certyfikowane systemy zarządzania jakością i bezpieczeństwem. To jest w mojej ocenie nasza przewaga konkurencyjna. To, co musimy poprawić, to komunikację naszych produktów. Prowadzimy obecnie prace nad nową, kilkuletnią strategią. Planujemy, że przedstawimy ją jeszcze w I połowie br. Chcemy zostać liderem polskiego rynku suplementów diety, ale potrzebujemy czasu na wdrożenie nowej strategii – powiedziała prezes.
Działamy dynamicznie. Zmieniliśmy nazwę firmy ze Skotan na onesano, prowadzimy rebranding produktów, przygotowujemy odsłonę kolejnych. W tej sytuacji trudno oczekiwać wygenerowania w krótkim okresie dużej sprzedaży, gdyż nasi klienci już oczekują produktów pod nowym brandem, w nowych opakowaniach. Wiadomo też, że rebranding to są dodatkowe koszty komunikacji i marketingu. Udało nam się zwiększyć sprzedaż w 2022 roku, ale na poziomie operacyjnym i netto spółka jeszcze poniosła stratę – dodała.
Więcej na ten temat: