Firmy kurierskie inwestują w drony, aplikacje mobilne, a nawet sztuczną inteligencję. Im więcej innowacji, tym większe możliwości dla konsumentów. Coraz większą rolę odgrywają automaty do odbioru przesyłek zarówno w formie instalacji na terenie dedykowanych placówek, jak i niezależnych, otwartych w formule 24/7.
Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw. Ich znaczną częścią są firmy jednoosobowe lub rodzinne, które nie kładą największego nacisku na szeroką wysyłkę, a orientują się na klientach selektywnych. Kolejne wyzwanie stanowią długoterminowe umowy z przedsiębiorstwami transportowymi, wynikające wprost z ograniczonego zapotrzebowania na usługi kurierskie, tym bardziej że dla wielu firm to właśnie logistyka jest główną barierą w zakresie implementacji ekspansji na zagranicznych rynkach.
Dostosowanie cen produktów do oczekiwań klientów idzie w parze z zapewnieniem im maksymalnego komfortu oraz kontroli w obszarze realizacji zamówienia. Konsumenci mają zdefiniowaną potrzebę wygody i możliwości wyboru. Obserwując łańcuch danej dostawy, ustalając dni, a także miejsce doręczenia, w konsekwencji odczują satysfakcję z procesu zarówno dostarczenia, jak i odbioru – tłumaczy Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska.
Więcej na ten temat: