Konsumenci dążą do maksymalnej wygody i jak najlepszego doświadczenia wspieranego nowymi technologiami. A to dobra wiadomość dla firm rozwijających kanały cyfrowe. Perspektywy dla internetowej sprzedaży i usług są obiecujące.
Dwa lata pandemii nakręciły boom na wszelkiego rodzaju rozwiązania dostępne przez Internet. Eksplodowała popularność handlu online, bankowości elektronicznej oraz e-usług. Z kolei standardem – za sprawą zdalnej edukacji i pracy – stały się systemy do „spotkań” i konferencji w sieci, a telemedycyna odnotowała niespotykany dotąd rozwój.
Rynkowa sinusoida
Według analizy „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, przeprowadzonej przez PwC, obecnie na polskim rynku ponad 150 tys. firm oferuje dostęp do towarów i usług za pomocą sklepów i platform sprzedażowych online. Szacuje się, że wartość polskiego e-commerce, który jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie, wynosi obecnie 92 mld zł. Wciąż jednak daleko nam do Niemiec i Francji, gdzie wartość rynków e-handlu sięga tam odpowiednio 100 i 120 mld euro. Według przewidywań ekonomistów z PwC, już w 2026 r. e-commerce w naszym kraju przebije jednak pułap 162 mld złotych.
(Fot. B. Jankowski / Newspix.pl)
Więcej na ten temat: