Wzrosły obroty i wartość koszyka, a klienci częściej odwiedzali takie sklepy niż przed rokiem. To również efekt wojny w Ukrainie.
Z badania M/platform na próbie 1098 osób prowadzących małe oraz średnie sklepy wynika, że wartość średniego koszyka w lutym wzrosła 8,2 proc. rdr, zatem na przeciętne zakupy wydajemy o 1,81 zł więcej niż przed rokiem. O 1,6 proc. wzrosła też liczba wizyt klientów w sklepach tradycyjnych, w efekcie obroty sektora w lutym 2022 r. wzrosły o 10 proc.
W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy, znacznie więcej grup produktowych odnotowało wzrosty sprzedaży. Wśród kluczowych dla tego kanału sprzedaży kategorii jedyną, której wartość nie wzrosła, była kategoria wódki ze spadkiem 2,4 proc. Wzrosty odnotowały natomiast między innymi wyroby tytoniowe (2,7proc.), piwo (3,8proc.), nabiał (6,7proc.), napoje bezalkoholowe (2,7 proc.), słodycze (3,8 proc.) czy alkohole mocne, jak whisky, rum, likiery, gin (12 proc.).
(Fot. M. Pieslak / Newspix.pl)
Więcej na ten temat: