Potencjał polskiego rynku oceniamy na ok. 40-50 tysięcy urządzeń do zainstalowania w perspektywie najbliższych kilku lat – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Michał Czechowski, dyrektor zarządzający Swipbox Polska.
Przypomnijmy, że z naszych wyliczeń wynika, iż już pod koniec 2022 r. w Polsce działać może nawet 30 tys. automatów paczkowych. To efekt coraz większej konkurencji na rynku zdominowanym przez InPost (16 tys. paczkomatów) – do rywalizacji dołączyły Allegro, PKN Orlen, Cainiao (AliExpress) czy Poczta Polska.
Duński Swipbox, który nie zdradza swoich planów na przyszły rok w zakresie liczby automatów, rozwija się w Polsce dwutorowo. Po pierwsze, uruchomił w ostatnich latach ok. 200 urządzeń wspólnie z Pocztą Polską i Biedronką. Połowa z maszyn stanęła wewnątrz sklepów dyskontowej sieci, druga połowa – w placówkach pocztowych Poczty Polskiej. Odbiór paczek możliwy jest tylko w godzinach otwarcia poszczególnych obiektów.
Więcej na ten temat: