Według nowego raportu Reports and Data, globalny rynek aplikacji fitness osiągnie 14,64 miliarda dolarów do roku 2027. Na rynku od lat obserwuje się wzrost użytkowników smartfonów, których liczba w 2021 roku ma przekroczyć 3 miliardy. Wraz ze wzrostem użytkowników, wzrasta popyt na aplikacje mobilne, które zabierają 65% udziału w czasie mediów cyfrowych. W tym kategorie z obszaru zdrowia i fitness mają udział w 51%.
Aplikacje mobilne mogą pomóc zarządzać własnym zdrowiem, promować zdrowy tryb życia i dać dostęp do niezbędnych informacji, kiedy i gdzie ich potrzebujemy.
Branża oferuje liczne możliwości rozwoju, w związku z tym na rynek wchodzi wiele start’upów. Nowo przybyli gracze wymyślają kolejne sposoby uczynienia aplikacji bardziej przyjaznymi dla użytkownika i próbują wykorzystać bardziej oportunistyczne obszary wzrostu. Statystyki z różnych aplikacji związanych ze zdrowiem i fitnessem pokazują, że użytkownicy są lojalni wobec swoich ulubionych aplikacji. Prawie 96% korzysta tylko z jednej aplikacji fitness. Ponad 75% aktywnych użytkowników otwiera swoje aplikacje co najmniej dwa razy w tygodniu. Ponadto, 25% najbardziej zaangażowanych użytkowników otwiera aplikacje zdrowotne lub fitness ponad dziesięć razy w tygodniu.
Więcej na ten temat: