W tym roku można również spodziewać się stopniowego odwrotu konsumentów od marek premium na rzecz tych tańszych oraz umocnienia się marek popularnych kosztem tych niszowych – wskazuje Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platforma Usług.
Firma Comp Platforma Usług nakreśliła trendy w handlu detalicznym w 2021 r. Spółka podkreśla, że intensywny rozwój technologiczny napędza zmiany w handlu detalicznym, a sama pandemia dodatkowo je przyspieszyła.
Wystarczy zwrócić uwagę, że konsumenci poświęcają coraz mniej czasu na codzienne zakupy, a wraz z komfortem oraz wygodą, wiodącą rolę odgrywa także poczucie bezpieczeństwa. Innowacyjne narzędzia orientują się na ułatwianiu poszukiwania zindywidualizowanych produktów dostosowanych do konkretnych potrzeb oraz metodach płatności. Sklepy detaliczne aspirują do miana convenience, co wprost wiąże się z właściwą diagnozą oczekiwań klientów, a nawet ich wyprzedzaniem.
Więcej na ten temat: