Komercja24.pl: E-commerce kształtuje obszary ESG

Jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa kupujących online, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną społecznie. E-konsumenci chętniej też kupują w sposób „zielony” – dla 71% Polaków ma znaczenie, czy przesyłka, jaką otrzymują, jest zapakowana w sposób ekologiczny, a 49% dopłaciłoby za takie rozwiązanie. Dobre praktyki liderów rodzimego rynku e-commerce z zakresu ESG obejmują między innymi odpowiedzialną produkcję, troskę o czyste powietrze i środowisko naturalne, racjonalne używanie zasobów czy dbałość o wygląd miast.

E-commerce ma ogromną moc kształtowania rzeczywistości we wszystkich obszarach ESG (ang. environmental, social, governance). Firmy stają obecnie przed koniecznością jasnego określenia priorytetów etycznych w procesie budowania wartości ekonomicznej organizacji. Zyskują wówczas realny mandat do tego, aby brać odpowiedzialność za kształtowanie postaw konsumenckich, rozwijając produkty i usługi z myślą o potrzebach klientów, sukcesie swoich organizacji i zrównoważonym rozwoju.

Inwestycje w innowacje
Kluczowe wartości w kontekście ESG uwzględniają na przykład inwestycje w innowacje w zakresie ochrony środowiska naturalnego, dbałość o różnorodność i inkluzywność w miejscu pracy, współpracę z lokalnymi społecznościami na rzecz integracji i edukacji czy ciągłe podnoszenie standardów ładu korporacyjnego. Jednym z wiodących elementów strategii globalnych liderów e-commerce jest minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. Dążenie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w swojej działalności dla wszystkich sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej od lat jest codzienną praktyką.

Więcej na ten temat: