Niska cena oraz szybka dostawa produktu coraz rzadziej świadczą o przewadze konkurencyjnej danego sklepu. Klienci oczekują dodatkowych możliwości zapłacenia za określony towar. Odroczona płatność pojawia się obok płatności za pobraniem, przed dostawą czy rozliczeniem w ratach, tym bardziej że ponad 80% transakcji w Internecie nie kończy się zakupem, ponieważ konsumentom brakuje środków na koncie bankowym. Ponadto, odroczone płatności są jedną z najbardziej bezpiecznych metod płatności.
O bezpieczeństwie tego modelu transakcyjnego świadczy fakt, że w momencie realizacji płatności środki pieniężne nie wychodzą bezpośrednio z konta lub portfela klienta. Koszt nabycia produktów pokrywa firma pośrednicząca pomiędzy sklepem a kupującym. W następnym kroku wspomniany podmiot natychmiast rozlicza się z danym sklepem, a towary są wysyłane bezpośrednio do konsumenta pod wskazany adres dostawy.
Pamiętajmy, że zakupy w Internecie są bardzo często impulsywne. Widzimy świetną ofertę lub atrakcyjną promocję, z której chcemy od razu skorzystać. Nieroztropne czy impulsywne działania nie sprzyjają podjęciu odpowiedzialnej decyzji zakupowej. Swoje środki można nieświadomie przekazać niewiarygodnemu podmiotowi. Odroczone płatności dają gwarancję, że każdy sklep, który jest z nimi zintegrowany, został odpowiednio sprawdzony, ma historię oraz dobre opinie, ale przede wszystkim jest rzetelny i wiarygodny. W przeciwnym razie, frustracja klienta, będąca efektem nieudanej transakcji, rykoszetem odbijałaby się bezpośrednio na firmie oferującej odroczoną płatność – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Więcej na ten temat: