Polacy pokochali zakupy internetowe, a to dobra wiadomość dla firm kurierskich, oznacza bowiem wzrost popytu na oferowane przez nie usługi. W zestawieniu najsilniejszych marek firm kurierskich wyróżnia się Poczta Polska – siła tego brandu jest ponad dwukrotnie większa niż kolejnego w rankingu.
W analizowanym okresie dziennikarze relacjonowali przede wszystkim inwestycje PP w infrastrukturę logistyczną oraz systemy IT, które mają obsługiwać rosnącą liczbę przesyłek (przez rok wzrosła ona ponad dwukrotnie). Informowali, że w Olsztynie i Koszalinie otwarto nowe sortownie, a na październik br. zaplanowano uruchomienie kolejnej – w Białymstoku.
Spółka zapowiedziała też, że uruchomi własne automaty do odbioru paczek, co oznacza wyzwanie rzucone najważniejszemu graczowi w tym segmencie – InPostowi. Urządzenia Poczty Polskiej – których ma być za dwa lata ponad tysiąc – na początek pojawią się w największych miastach, a ich dostawcą będzie duńska firma SwipBox.
Cały artykuł pojawił się w magazynie Press.