W zasadzie każdy Polak choć raz odebrał zakupy internetowe z automatu paczkowego. Na koniec 2024 r. ma ich być w Polsce już 45 tys. i wciąż będzie przybywać. Beneficjentów ewolucji na rynku jest wielu.
Jak wynika z raportu firmy Colliers, liczba automatów ma w ciągu roku wzrosnąć aż o 7 tys., czyli mocniej niż sklepów internetowych. Pokazuje to, jak silny jest to kanał. Automaty ustawiają już także firmy kurierskie, ponieważ Polacy wolą odbierać paczki o dowolnej dla siebie porze, zamiast czekać w domu na kuriera.
W efekcie automaty cieszą się wyjątkowo dużą popularnością, korzysta z nich aż 99 proc. uczestników ankiety przeprowadzonej przez Colliers pod koniec 2023 roku. W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpiło kilka istotnych zmian na tym rynku. Urósł ponaddwukrotnie pod względem liczby maszyn i jednocześnie mocno się podzielił.
Więcej na ten temat: